onsdag 25 november 2009

kontant

Idag loggade jag in på swedbank konto för att titta på min otroligt feta lön!! Men nej, min summa låg kvar på 61 kr, SKIT tänkte jag och ringde lönekontoret direkt! Frågade med ledsen röst var är mina pengar, då sa han du får dom kontant!

Woho, undra hur mycket det blir eller ska jag säga hur lite............

Jag väntar på att det ska komma lite varmvatten, ja jag bor på landet och där har man inga finesser som bergvärme eller vad ni har i stan. Utan här har vi ved! Eller pellets som hos fathre.
Men hos mor är det ved. Jag har stängt av all värme in i huset satt på elen, så att det komma varmt vatten ur duschen. Vilket jag inte har haft på länge, och idag vägrade jag ställa mig i vattenfall med 10 minus gradigt vatten.

Nu är det bara och vänta. Klockan 1 ska jag på ett lite besök och halv två ska jag träffa Evelina N på Enas cafe!

1 kommentar:

  1. Fjärrvärme är inte heller så dumt. alltid varmt vatten i kranen. :-)

    SvaraRadera