onsdag 24 juni 2009

chokladkaos

Herregud..
Det var tåren..
Lovisa skrek..
Och jag ville hem!

Efter middagen, skulle vi baka. Vi bakade choklad-fudgekaka.
Det hela började med att mina värdar hade ingen madberedare. Vi tog vad vi hade, en smothermixer.. Vilket vi inte skulle ha gjort!
Smöret,chokladbitarna ville inte mixa ihop sig och bli en smet med de andra ingredienser.
Vi tog ur allt och började om från början.. Tog ur smöret och försökte mixa det med chokladen separat. Det funkade heller så vi började om från början igen!
I med allt igen. Tog i äggen och vips det blev en smet!
När smeten var klar. Skulle jag hälla över det till formen. Det skulle jag ha låtit Lovisa göra. För jag gjorde fel och skruvade av ett "lock" som är underdelen och all smet rinner ur ner i mixern. Då skrek Lovisa. Något barnförbjudet. Då var tåren nära..
Men allt löste sig och det blev inte som när min bror gjorde fel, fast då var det mer flytande, nämligen spaarrissoppa! Som åkte ner i maskinen.
Ja, vårat bakeri slutade med ett chokladkaos.
Nu måste kakan ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar